Jak pozycjonować sklep budowlany?

Zakupy w sklepie budowlanym

W branży budowlanej konkurencja jest duża, dlatego gdy dopiero startujesz ze swoim sklepem internetowym lub mimo upływu miesięcy, wciąż jest na nim mały ruch, trzeba zacząć działać. Jak? Postawić na pozycjonowanie oczywiście. Przedstawiamy, jak poprawić widoczność sklepu budowlanego w sieci.

Pozycjonowanie sklepu budowlanego – od czego zacząć?

Pozycjonowanie sklepu budowlanego wymaga dobrania właściwych prac, co jest możliwe m.in. dzięki przeprowadzeniu audytu SEO. Jest to analiza strony internetowej pod kątem czynników rankingowych Google’a, czyli kryteriów, które wpływają na pozycję strony. Na tej podstawie można sprawdzić, co jest robione dobrze, a co należy w pierwszej kolejności poprawić, aby uzyskać jak najszybsze efekty.

Następnie należy wybrać frazy do pozycjonowania. Robi się to przy pomocy specjalistycznych narzędzi, takich jak Senuto lub Ahrefs. Tutaj też często właściciele stron, w szczególności sklepów internetowych, popełniają błąd, próbując pozycjonować się na ogólne słowa kluczowe jak „materiały budowlane”, czy „sklep budowlany”. Dlaczego? Ponieważ są to frazy, które, choć potencjalnie generują duży ruch, to wybicie się na nie wymaga większego nakładu kosztów, który może być niewspółmierny do zysków. Co radzimy? Szukać fraz związanych z daną kategorią produktów, np. „elektronarzędzia”, „wkrętarka makita”, a nawet „gips budowlany”.

Optymalizacja sklepu internetowego, content marketing

Ważnym aspektem pozycjonowania każdego sklepu internetowego, jest optymalizacja strony. Co istotne, nie ogranicza się ona do podstawowych prac, związanych m.in. z poprawą obrazków, uzupełnieniem meta tagów (title i description), ale sprowadza się przede wszystkim do content marketingu. Co to jest?

To marketing treści, czyli wszelkie opisy, artykuły, które niosą za sobą wartość merytoryczną, poradnikową oraz… SEO. Są doskonałym sposobem na wykorzystanie jak największej ilości fraz, o których wspominaliśmy powyżej.

W przypadku sklepów internetowych zaleca się tworzenie opisów kategorii na strony sprzedażowe, unikalnych opisów produktów (te skopiowane ze strony producenta ma każdy sklep, trudno byłoby się więc w jakikolwiek sposób wyróżnić), a także bloga. Ten ostatni powinien nieść wartość poradnikową, aczkolwiek nie można zapominać o jego charakterze sprzedażowym – jeśli opisujesz, jaką wiertarkę kupić, aby miała uniwersalne zastosowanie, nie zapomnij wstawić odnośnika do konkretnej kategorii produktów w twoim sklepie.

A skoro o odnośnikach jest mowa, warto zadbać także o architekturę informacji oraz linkowanie wewnętrzne.

Google Ads dla sklepu budowlanego

W większości polskich domów, okres od maja do października/listopada, to czas intensywnych remontów, a także drobnych napraw. To również okres, w którym prowadzone są wszelkie prace ogrodowe (także na balkonie). Warto więc wykorzystać tę tendencję i zareklamować swoją ofertę.

W jaki sposób? Poprzez system reklamy Google Ads, który umożliwia wyświetlanie banerów reklamowych bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Twoja reklama jest niezależna od pozycji strony internetowej i jej największym plusem jest to, że działa natychmiast, na efekty nie trzeba długo czekać.

Można też utworzyć zakupy Google, a w nich dodać kluczowe dla ciebie produkty, czyli te, które przynoszą największy zysk.